loading...
تفریحانه
تفریحانه در فیسبوک
امین بازدید : 300 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

روزنامه ایران:  شايد اگر از خيلي از سينمادوستان بخواهيدكه زوج‌هاي سينماي ايران را نام ببرند، بسياري از آنها، اين مفهوم را در سينماي ما فاقد ارزش دانسته و آن را به دليل نپرداختن به برخي موضوعات، الكن و بي‌پايه مي‌شمارند.

حال اگر بخواهيم خيلي موشكافانه به مفهوم زوج در سينما بپردازيم، مي‌توانيم به اين تعريف يك خطي بسنده كنيم كه زوج، به دو بازيگر روبروي هم گفته مي‌شود كه بتوانند هارموني خاصي ميان خلق نقش‌هاي يكديگر برقرار كنند و در ضمن ايفاي فوق‌العاده نقششان، نقش قابل توجهي در فروش بسيار خوب فيلم داشته باشند.


با توجه به همين تعريف تك خطي، بسياري از بازيگراني كه شايد به ظاهر در فيلمي مي‌درخشند، خط مي‌خورند و تعداد فوق العاده اندكي باقي مي‌مانند؛ تعداد اندكي كه در سينما ماندگارند و به نوعي، بر خط و ربط‌هاي پارتنر مقابل خود، بيشتر از خود او واقفند.

اكران فيلم «زندگي خصوصي آقا و خانم ميم» و معرفي حميد فرخ‌نژاد و مهتاب كرامتي به عنوان زوج جديد سينماي ايران سبب شد تا بخواهيم سيري بر تطور مفهوم زوج در سينماي پس از انقلاب كشورمان داشته باشيم.اما قبل از پرداختن به اين 10 زوج سينمايي، توضيح زير را مطالعه فرمائيد.

در سينماي ما بازيگران پركار بسياري وجود دارند كه طبيعتاً در كارنامه خود، با بازيگران بسياري همبازي شده‌اند بنابراين تعدد همبازي شدن با يك بازيگر، ملاك انتخاب ما نبوده و ماندگاري نقش‌هايي كه اين دو بازيگران رو در روي يكديگر خلق كرده‌اند، مورد نظر است به عنوان مثال بازيگراني چون امين حيايي، نيكي كريمي، باران كوثري، بهرام رادان و شهاب حسيني، جزو بازيگران پركاري هستند كه تقريباً با تمام بازيگران جنس مخالف خود، همبازي شده‌اند ولي به دلايلي از جمله ضعف بازيگر نقش مقابل آنها، نتوانسته‌اند يك زوج رؤيايي و در خدمت احساس و منطق را به مخاطب معرفي كنند، بنابراين اين بازيگران و بازيگران اينچنيني از ليست 10 موردي ما خط خورده‌اند.

از ديگر سو ما در اين گزارش، نامي از زوج ابوالفضل پورعرب و نيكي كريمي به ميان نمي‌آوريم چرا كه نقش‌آفريني اين دو، تنها به يك فيلم ختم شد و بيشتر تلاش كرديم تا گزينه‌هايي كه از اهميت بيشتري برخوردار بودند را در اين ليست قرار دهيم.

حال با هم نگاهي خواهيم انداخت به 10 زوج سينماي پس از انقلاب ايران:
 

1.خسرو شكيبايي و بيتا فرهي

توفاني كه فيلم «هامون» به پا كرد، فارغ از تمام ارزش‌هايي كه با خود به همراه داشت، يك ابر ستاره مرد و يك ستاره زن را به سينماي ايران معرفي كرد.اين زوج، نخستين زوج سينماي ايران پس از انقلاب بودند كه به مردم معرفي شدند.«هامون» در زماني كه دوران سازندگي در ايران شروع شده بود و جو روشنفكري در ميان مردم عموميت يافته بود، ساخته و اكران شد.

 داريوش مهرجويي با نگارش زندگي يك زوج روشنفكر، بهترين طريق همذات پنداري را براي مخاطب آن دوران فراهم آورد و بدين ترتيب «هامون»، به يكي از بهترين ساخته‌هاي تمام عمر سينماي ايران تبديل شد.خسرو شكيبايي و بيتا فرهي علاوه بر «هامون»، در دو فيلم ديگر نيز با يكديگر همبازي شدند.«بانو» كه هاموني زنانه بود و «كيميا» كه هر دو اين فيلم‌ها توانست هم در گيشه و هم در خاطر مردم جاودانه شود اما داستان توفيقات بي‌چون و چراي «هامون» هرگز تكرار نشد.بيتا فرهي پس از مرگ خسرو شكيبايي گفت: «بهترين خاطراتي كه من در سينما دارم با حضور خسرو شكيبايي بوده است.»

.

.

.

امین بازدید : 251 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

زین الدین زیدان اسطوره فوتبال فرانسه در طول 18 سال حضور در فوتبال حرفه ای موفق شد به بیش از 40 عنوان فردی دست پیدا کند که از جمله آن کسب توپ طلا فیفا در سال های 1998، 2000 و 2003 است.
 


 

 او که همراه با تیم ملی کشورش به قهرمانی در جام جهانی 1998 و جام ملت های اروپا 2000 رسید، پس از شکست دراماتیک در فینال جام جهانی 2006 برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

او هم اکنون به عنوان مدیر ورزشی و مشاور مدیر عامل باشگاه رئال مادرید فعالیت می کند.

امین بازدید : 582 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ برخلاف ادعاهايي که برخي از افراد مبني بر قريب‌الوقوع بودن پايان دنيا کرده‌اند، دانشمندان ناسا نظر ديگري دارند که به طور علمي ثابت مي‌کند دنيا در حال نابودي نبوده و همه چيز آرام است.

ناسا براي روشن کردن موضوعات مطرح‌شده درباره نابودي زمين، به سوالات موجود با اسناد و مدارک علمي پاسخ داده است که نشان مي‌دهد هيچ اتفاق خاصي در بيست و يک دسامبر رخ نخواهد داد.

موضوعات سوال‌ها از اين قرار است:

*پايان دنيا

*خاستگاه پيشگويي‌ها

*تاريخ ماياها

*تاريکي کامل

*هم‌ترازي زمين با خورشيد

*سياره نيبيرو/اريس/ايکس

*تغيير قطبيت

*حمله شهاب‌سنگ

*طوفان‌هاي خورشيدي

 

سوال 1: آيا دنيا در پايان سال 2012 با تهديدي روبرو است؟ بسياري از وب‌سايت‌هاي انيترنتي ادعا مي‌کنند که 21 دسامبر آخرين روز زمين است.

پاسخ: ناسا دراين سوال، قاطعانه پاسخ مي‌دهد که دنيا در سال 2012 پايان نخواهد يافت. بنا بر اين سازمان، بيش از 4 ميليارد سال است که سياره زمين برقرار بوده و دانشمندان معتبر جهاني اعتقاد دارند هيچ خطري دنيا را تهديد نخواهد کرد.

امین بازدید : 272 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)

...يادش به خير
...اون قديما ميرفتم مغازه يه كيك با يه نوشابه مي‌خوردم بعد يه پنج تومني زرد مي‌دادم

عکس های مخاطره انگیز از پول خردهای قدیمی ایرانی(یادش بخیر)

روزها تند و تند مي‌گذشت. وضع اقتصاد خراب بود. خرااااب. تورم بي داد مي‌كرد. تا اينكه يه كيك با نوشابه شد هفت تومان يعني يه ...دوتوماني هم بايد به پنج تومانم اضافه ميكردم

عکس های مخاطره انگیز از پول خردهای قدیمی ایرانی(یادش بخیر)

 

...يادمه با يه ده توماني سوار تاكسي مي‌شدم و

امین بازدید : 339 پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات (0)
من می‌توانم مراحلی که در اين مدت در سازمان وجود داشته و به دور از چشم برادران و مردان در جلسات زنان و دختران با مسعود رجوی طی شده مقداری برای شما باز گو کنم تا این پازل که از الف به ي منتهی شد چگونه انجام شد.
رابطه جنسی با من از نماز شب هم واجب‌تر است!

به گزارش افکارنیوز به نقل از رجانیوز، ساختار کثیف و غیراخلاقی سازمان منافقين موضوعی است که بار‌ها از سوی افراد مختلف به آن اشاره شده و اسنادی نیز درباره آن ارائه شده است اما در روزهای اخیر، یکی از افرادی که توانسته از چنگ اين فرقه فرار کند و خود را به ایران برساند، جزئیاتی درباره روابط کثیف جنسی سرکرده منافقین با ساکنین اشرف اعلام کرده که می‌تواند نام این گروهک تروریستی را وارد کتاب رکوردهای «گینس» کند؛ چرا که چنین رفتاری در تاریخ گروه‌های تروريستی، کم سابقه و یا حتی بی‌سابقه است.

امین بازدید : 259 پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات (0)

آمازون، نام جنگل بسیار بزرگی در شمال آمریکای جنوبی است. جنگلهای بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد می‌باشند چراکه تقریباَ هر روزه باران سنگینی در سرتاسر آمازون می‌بارد. متوسط درجهٔ حرارت، در مرکز آمازون، در حدود ۳۰ درجهٔ سانتیگراد (۸۶ درجه فارنهایت) غربی‌ترین بخش این منطقه، در حدود ۲۵ درجهٔ سانتیگراد (۷۶ درجه فارنهایت) است. همینطور آمازون بزرگ‌ترین رودخانه جهان است که انشعابات زیادی دارد که بخشی از آن به دریا ریخته و نیز حدودا دو درصد از آب شیرین این رودخانه به اقیانوسها میریزد.

بستر این رودخانه بسیار عریض و طویل است و از نظر درازا یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های جهان است که بین ۶.۲ و ۶.۷ هزار کیلومتر درازی دارد اما آمازون تنها بزرگترین رودخانه جهان نیست بلکه بزرگترین و شگفت انگیز ترین خانه حیات وحش و طبیعت دست نخورده دنیاست. این منطقهٔ جنگلی که رودخانهٔ آمازون نیز از میان آن می‌گذرد بخش‌هایی از کشورهای برزیل، اکوادور، گویان، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی، پرو و سورینام را در برمی‌گیرد. بیشتر بخش جنگل‌های آمازون در خاک برزیل با ۶۰% و پرو با ۱۳% مساحت کلی جای دارد. جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدید است.

 

 

امین بازدید : 212 پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات (0)



نام آلبرت اینشتین در جهان به مثابه ی هوش فراوان و استعداد و نبوغ است. درست است که همه ی ما فیزیکدان نیستیم اما می توانیم از شیوه ی زندگی اش برای رسیدن به موفقیت درس های بسیاری بگیریم.

1. از مواجهه با ترس ها نترس!
او حتی در نوجوانی از به چالش کشیدن نظرات و عقاید اطرافیانش ابایی نداشت. از روش تدریس رایج در مدارس آن زمان راضی نبود. او در یادگیری به تفکر انتقادی در برابر حفظ بی چون و چرای مطالب کتاب ها معتقد بود. اگر قرار بود هر بار که کسی کارهایش را به باد انتقاد می گرفت عقب نشینی کند و دست از تلاش بکشد هیچ وقت به موفقیت نمی رسید. برخی از نظریه های او به سرعت و سهولت در مجامع علمی پذیرفته نشد اما او از پا ننشست، ادامه داد و سرانجام توانست نگاه بشریت را به جهان هستی دگرگون کند.

امین بازدید : 264 پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات (0)

پایگاه اطلاع‌رسانی ناسا در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر به پایان رسیدن دنیا در روز 21 دسامبر (اول دی ماه)، به سوالات مربوط به این شایعه پاسخ داده است. برای این که به پاسخ سوال هایتان برسید به ادامه مطلب مراجعه نمایید

امین بازدید : 353 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
افتتاح رستوران جدید علی دایی! + عکس
علی دایی كه تیمش آخرین بازی نیم فصل اول را با پیروزی مقابل فجرسپاسی پشت سر گذاشت...


علی دایی كه تیمش آخرین بازی نیم فصل اول را با پیروزی مقابل فجرسپاسی پشت سر گذاشت، عصر سه شنبه به اردبیل سفر كرد تا یكی دو روز را در زادگاهش سپری كند. البته علی دایی از این فرصت استفاده كرد و رستورانش را هم در اردبیل افتتاح كرد تا از این به بعد حوزه جدیدی را در فعالیتهای اقتصادی خود تجربه كند.
 

امین بازدید : 487 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (1)
دختر آمریکایی از طریق فیس بوک عاشق یک پسر افغانی شد و به افغانستان رفت! + عکس
یک دختر امریکایی که از طریق فیس بوک با یک پسر از شهر مزار شریف آشنا شده بود ...

فیس بوک، پای دختر دلداده یی امریکایی را به شهر مزار شریف کشاند.
یک دختر امریکایی که از طریق فیس بوک با یک پسر از شهر مزار شریف آشنا شده بود سرانجام به مزار آمد و در محکمه به دین اسلام مشرف شد.
این دختر امریکایی که کرستینا نام دارد، از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک از کالیفرنیای امریکا با جوان افغانی که در شهر مزارشریف سکونت دارد اشنا و سرانجام  این دوستی به دل باختگی دختر آمریکایی ختم میشود.
این دختر آمریکایی که عاشق این پسر افغان شده برای دیدار با او راهی مزار شریف میشود که درهمانجا با تشرف به دین اسلام عشق خود را به این پسر اثبات میکند.


 

 

امین بازدید : 265 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
پاریس هیلتون 31 ساله با یک پسر 21ساله دوست شده است! + عکس
بدون شرح!


پاریس هیلتون بازیگر، خواننده و مانکن هالیوودی همیشه در زندگی اش حاشیه های مختلفی وجود داشته است. این بار او با یک مانکن اسپانیایی آشنا شده است اما با یک دهه تفاوت سنی!!
پاریس هیلتون این روزها در 31سالگی به سر میبرد و در هفته مد نیویورک با یک مانکن 21ساله اسپانیایی اشنا شده است.

 

امین بازدید : 250 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

روندي رزي" قهرمان سابق جودوي ايالت متحده امريکا اولين زني است که در مسابقه هنرهاي رزمي نمايشي که مخلوطي از تمامي هنرهاي رزمي است شرکت خواهد کرد. او زماني به شهرت رسيد که به عنوان اولين زن دارنده مدال المپيک در سال 2008 روي سکوي رقابتهاي المپيک پکن رفت.

به گزارش بیست و سی، چندي پيش حضور او به عنوان شرکت کننده در رقابتهاي رزمي در کنار مردان به گوش ميرسيد که خيلي زود رياست اين مسابقات حضور او را به صورت رسمي تاييد کرد. او تاکيد کرد اين دختر همه فاکتورهاي حضور در اين مسابقه را دارد.

 حضور جودوکار زن در مسابقات آقایان

امین بازدید : 277 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

دانشمندان هلندی توانسته‌اند نوعی بز را مهندسی ژنتیک کنند که بتواند شیری با پروتئین‌ های مشابه تارعنکبوت تولید کند. پس از دوشیده شدن، می‌توان این شیر را تابیده و به شکل ماده ای بافت که 10 برابر سخت‌تر از فولاد است.

Photo: ‎ساخت پوست ضدگلوله با شیر بز عنکبوتی!
________________________________
 دانشمندان هلندی توانسته‌اند نوعی بز را مهندسی ژنتیک کنند که بتواند شیری با پروتئین‌ های مشابه تارعنکبوت تولید کند. پس از دوشیده شدن، می‌توان این شیر را تابیده و به شکل ماده‌ای بافت که 10 برابر سخت‌تر از فولاد است. 

از طرفی این دانشمندان با ترکیب پوست انسان و شیر بز موفق به تولید پروتئین مشابه تار عنکبوت شده اند که گلوله را متوقف می کند 

به گزارش ایسنا، ابریشم به دست آمده توسط دانشمندان با پوست بیو مهندسی شده آزمایشگاهی پوشش دهی شده و می تواند ضربه یک گلوله را تحمل کند. البته گلوله ای که از سرعت کامل برخوردار نیست. 

به گفته دانشمندان، تارهای تنیده عنکبوت از قدرتی چهار برابر کولار که در جلیقه های ضدگلوله به کار می رود، برخوردارند. 

در ویدیویی از این پروژه که بر روی سایت نیوساینتیست منتشر شده، می توان برخورد یک گلوله با سرعت نیمه را بر روی این پوست مشاهده کرد. البته این گلوله در زمان سرعت کامل 329 متر بر ثانیه، می تواند این پوست را سوراخ کند. 

این پروژه به خاطر وزن و سرعت یک گلوله 22 کالیبری با عنوان «2.6 g 329 m/s» نامیده شده است. هدف از ساخت این پوست، جایگزینی کراتیم درون پوست با تار عنکبوت بوده است. 

این تار عنکبوت در اوتا تولید شده، سپس در کره به شکل رشته ای درآمده و در آلمان به صورت لایه های پارچه تنیده شده است. 

مرحله آخر شامل پرورش یک لایه پوست واقعی در اطراف یک نمونه از پوست ضدگلوله بوده که حدود پنج هفته به طول انجامید. 

استفاده از تار عنکبوت به عنوان سپر دفاعی ریشه تاریخی دارد. 

چنگیزخان مغول در یکی از جنگهای خود دستور داده بود که تمام اسب سوارانش از جلیقه های تار عنکبوت استفاده کنند؛ چرا که تیر در برابر آن ناکارآمد بود. 

جلیقه های ضدگلوله از سالها پیش مورد استفاده بوده؛ اما پوست ضدگلوله یک ایده علمی تخیلی به شمار میرود که این دانشمندان اکنون در تلاش برای دستیابی به آن هستند.‎

امین بازدید : 263 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس:  در دنیای امروز رکورد عجیبی نیست اما در سال 1899 خودرویی که 100 کیلومتر در ساعت سرعت گرفت در دنیای اتومبیل سر و صدای زیادی به پا کرد.

 اتومبیل فرانسوی «همیشه ناراضی» بیشتر از آن که شبیه به اتومبیل‌های زمان خود باشد به موشکی شبیه بود که روی چهار چرخ سوار شده باشد، این خودرو عجیب که طراحی آیرودینامیکش به آن امکان می‌داد تا بتواند راحت‌تر از دیگر خودروها سرعت بگیرد و از یک موتور الکتریکی پرقدرت استفاده می‌کرد که می‌توانست خودرو را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند

اولین خودرویی که از سرعت مجاز گذشت + عکس

امین بازدید : 247 جمعه 17 آذر 1391 نظرات (0)
بر روی یک درخت که در قاره آمریکا جنوبی رشد می‌کند، تابلوی هشدار دهنده نصب می‌کنند؛ چرا که اگر میوه این درخت به هر انسان برخورد کند، ممکن است به مرگ وی منجر شود.

یک درخت عجیب و خطرناک و در عین حال مفید "درخت توپی" نام دارد و در قاره آمریکای جنوبی در منطقه دریای کارئیب رشد می‌کند.

وجه تسمیه درخت توپی آن است که صدای این میوه کروی شکل هنگام افتادن و برخورد با زمین همانند صدای مواد منفجره و یا گلوله‌ای است که از سلاح توپ خارج می‌شود و به همین دلیل روی این درخت تابلوی هشدار دهنده نصب می‌کنند چراکه اگر این میوه به هر انسان برخورد کند، ممکن است به مرگ وی منجر شود.

نکته جالت‌تر آنکه این میوه دارای خواص دارویی است و از آن به عنوان آنتی‌بیوتیک برای التیام زخم، کاهش درد دندان، سرماخوردگی و درد معده استفاده می‌شود.

این درخت همچنین در معابد بودایی در سریلانکا نیز رشد می‌کند به همین دلیل شکوفه‌های آن برای بودایی‌ها مقدس است؛ قطر این میوه کروی شکل بین 15 تا 24 سانتی‌متر است.

 
امین بازدید : 271 جمعه 17 آذر 1391 نظرات (0)
چیزی که جنیفر لوپز از آن خیلی می‌ترسد!!
او می‌گوید سکوت و آرامش را دوست دارم اما نمی‌خواهم این آرامش در ...

شاید برای علاقمندان به جنیفر لوپز جالب باشد که بدانند این ستاره مشهور هالیوود از تاریکی می‌ترسد!!
تبلیغات
درباره ما
Profile Pic
مدیریت: امین هزارجریبی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد این سایت چیه ؟
    آیا میدانید ...
    عشق سنج
    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 37
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 27
  • بازدید کلی : 124,170